Waypointy
Takže poďme pekne od začiatku. Prvé čo musíme urobiť je spustiť si Couneter-Strike s konzolou (C:\SIERRA\HALF-LIFE\HL.EXE -dev -console) "-dev" neí potrebne. Vytvoríme sever s mapu na ktorú chceme robyť mapy a ako je známe nadá nám botov. Tí by tam ani nemali byť. Teraz vypíšem pár príkazov, ktoré používam a budem o nich písať. Tieto príkazy sa píšu do konzoly.
waypoint add - zapne waypoint mód a zobrazí menu na pravej strane monitora
autowaypoint an - zapne automatické bodovanie
autowaypoint off - vypne
waypoint off - vypne waypointovanie
waypoint save nochceck - uloži waypointy
Po vytvorení servera napíšeme do konzoly "waypoint add" a hneď po ňom "autowaypoint on" ktorý zabezpčí, ýe po určitej vzdialenosti za nami zostanú zelené tyčky čo sú vlatne trasy, alebo cesty kadial sa boti môžu pohybovať. Ďalej aby vedeli kam majú ísť potrebujeme zabespečiť kontrolné body, ktoré sú v menu ktoré sa nám objavilo po napísani waypoint add na lavej strane obrazovky (2: TERORIST IMPORTANT WAYPOINT a 3: COUNTER-TERORIST IMPORTANT WAYPOINT). Niektorý dávaju tieto v preklade dôležité waypointy takmer na každý roh a niektorý zas nepoužijú ani jeden. Skúste ako to pôjde u vás. Ale odporúčam to dať aspom na mieta kde sú rukojemníci a bomba. Ďalšie také z menu je 6: CAMP START a 7: CAMP END. Ako už z názvu vyplýva jedná sa o miesta kde sa môžu boti trochu zakempiť a vyčkávať. V rámci ferovosti je treba poskytnúť túto možnosť aj botom. Najjednoduchšie je dať na jedno miesto aj START aj END. Všetky tieto waypointy môžeme používať aj v skrčenej polohe, čomu sa v hre prispôsobia aj boti. Teraz nejake obrazky a pokec.
Pohlad z miesta CAMP
Pohlad na dôležité miesta v jednej kope sú aj pre terror aj pre floyd, ide to sparvit aj 4:Ladder
Pohlad na skrčený CAMP
Taktiež skrčený CAMP a v pozadí na kysni ďalší, ale nie skrčený.
Pohlad na dôležitý bod pre floydov
Ďalsí.. Teroristické vypadajú rovako, ale sú červené !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už spmínané zelené body určujú trasi a cesty ktoré boti poznajú. Nakoniec uložíme wypointy pomocou konzoly a príkazu WAYPOINT SAVE NOCHECK, ďalje napíšeme AUTOWAYPOINT OFF, WAYPOINT OFF a ešte RESTART. Po týchto posledných príkazoch od uloženia sa vipne autowaypointovanie, vipnú sa samotne waypointy a menu pre nich a restartne sa server, kedy už môžeme odtestovať waypointy. POZO V NIEKTORýCH PRíPADOCH SA MôžE STAŤ ŽE NA ZAČIATKU TEDA PO LOADINGU BUDEME POčUŤ ŤUKNITUE AKO PRI WAYPOINTOCH A NEPOJDU NáM DAŤ BOTI V TOM PRíPADE TREBA SERVER EŠTE RÁZ REŠTARTNÚŤ, ALEBO VZPNÚŤ A ZAPNÚ CSko. ĎALEJ SI DAJTE POZOR A UVEDOMTE SI ŽE KEĎ ROBíTE WAYPOINTY NEJDú DAŤ BOTI A NA MENEJ STABILNýCH SYSTÉMOCH DOCHáDZA K PADú HRY STATE NEULOŽENýCH WAYPOINTOV. Veľa šťastia. V tomto článku som sa venoval len základom, pre podrobnejšie informácie vyhľadajte nejaké zahranične servery, ktoré sa touto tématikou zaoberajú podrobnejšie. Opísal a vysvetlil som veci ktoré budete potrebovať pri svojej začínajúcej amatérskej tvorbe.
Mapy a waypointy prosím na majak2@post.sk